Mikrokvalifikatsiooniõppe läbiviimine
Täiskasvanute koolituse seaduse järgi on mikrokvalifikatsioon täienduskoolitusel omandatud teadmiste ja oskuste kogum, mis on tõendatud, tunnustatud ja vastab tööturu või ühiskonna vajadustega. Õppeasutustel on oluline roll mikrokvalifikatsioonide kvaliteedi ja usaldusväärsuse tagamisel.
Mikrokvalifikatsiooniõppe pakkumise puhul on oluline silmas pidada eelnevat õppeõigust õppekavarühmas. Kõrgkoolid ja kutseõppeasutused, kellel on olemas õppeõigus või õppe läbiviimise õigus, peavad EHISes õppekava registreerima (riigilõiv 100€).
Täiendav informatsioon mikrokvalifikatsioonide kohta on leitav Haridus ja Teadusministeeriumi veebilehelt.
Mikrokvalifikatsiooniõppe pakkumiseks konkreetses õppekavarühmas, juhul kui puudub eelnev õppeõigus või õppe läbiviimise õigus, on vaja:
1. Läbida õppekavarühma kvaliteedihindamine
Läbida HAKA õppekavarühma kvaliteedihindamine, mille taotlemine toimub kuni 01.08.2025 meilivahendusel kvaliteedihindamine@harno.ee. Alates 01.07.2025 tuleb taotlus esitada Eesti Hariduse Infosüsteemis (EHIS).
- Kvaliteedihindamise riigilõiv on 1450€
- Riigilõiv tuleb tasuda Rahandusministeeriumi pangakontole:
Swedbank EE932200221023778606
SEB Pank EE891010220034796011
Luminor Bank EE701700017001577198
LHV Pank EE777700771003813400- Viitenumber: 2900082401
- Toimingu nimetus: Täienduskoolitusasutuse õppekavarühma kvaliteedihindamine
2. Taotleda tegevusluba
Positiivse otsuse korral saab taotleda tegevusluba EHIS-e vahendusel.
- Tegevusloa taotlemise riigilõiv on 100€
- Riigilõiv tuleb tasuda Rahandusministeeriumi pangakontole:
Swedbank EE932200221023778606
SEB Pank EE891010220034796011
Luminor Bank EE701700017001577198
LHV Pank EE777700771003813400- Viitenumber: 2900073546
- Toimingu nimetus: Riiklike tegevuslitsentide ja tegevuslubade väljastamine

Eesti Harduse Kvaliteediagentuuri (HAKA) ülesanne mikrokvalifikatsiooni kontekstis on täienduskoolitusasutuste õppekavarühma kvaliteedihindamine mikrokvalifikatsiooniõppe pakkumiseks.
Olulised dokumendid kvaliteedihindamisel:
- Õppekavarühma kvaliteedihindamise eneseanalüüsivorm (link lisandub hiljemalt 02.05.2025)
- Õppekavarühma kvaliteedihindamise nõuded ja korraldus (link lisandub hiljemalt 02.05.2025)
See on HAKA täienduskoolituse hindamisnõukogu poolt 30.04.2025 kinnitatud täienduskoolitusasutuse õppekavarühma kvaliteedihindamise nõudeid ja korraldust sätestav dokument. - Õppekavarühma kvaliteedihindamise ja eneseanalüüsi koostamise juhend täienduskoolitusasutustele (link lisandub hiljemalt 02.05.2025)
Käesolev juhendmaterjal on mõeldud abistava tööriistana täienduskoolitusasutustele eneseanalüüsi koostamiseks. Juhend selgitab lahti mikrokvalifikatsiooniõppe pakkumisega seotud protsessi, selgitab hindamisel kasutatavaid mõisteid ning annab soovitusi, millele eneseanalüüsi tehes tähelepanu pöörata. Juhend tutvustab hindamisvaldkondi ja -kriteeriumeid. Juhend lõppeb võimalusega küsida täpsustavaid küsimusi ning anda tagasisidet. - Riiklike õigusaktidega (Täiskasvanute koolituse seadus, täienduskoolituse standard, täienduskoolitusasutuse õppekavarühma kvaliteedihindamise tingimused ja kord) saab tutvuda siin.
Olulised kuupäevad:
- 1. aprillist 2025 jõustusid mikrokvalifikatsiooniõppe sätted.
- 1. maist 2025 saavad asutused esitada kvaliteedihindamise taotlusi.
- 1. septembriks 2025 peavad kõik mikrokvalifikatsioonide pakkujad vastama TäKSi nõuetele, tagades kvaliteetse ja ühtlustatud õppe.
Veebiseminarid:
- 15.04.2025 toimus veebiseminar täienduskoolitusasutustele täiskasvanute koolituse seaduse muutuvate nõuete kohta.
Infoseminari slaidid ja järelvaatamine. - 26.03.2025 kell 11 veebiseminar eratäienduskoolitusasutustele mikrokvalifikatsiooniõppe pakkumisest. Järelvaatamine SIIN.
- 30.04.2025 kell 10 Eesti Hariduse Kvaliteediagentuuri kvaliteedihindamise veebiseminar mikrokvalifikatsioonide pakkujatele.
Lisainfo ja registreerimine.
Korduma kippuvad küsimused mikrokvalifikatsioonide taotlemisel
Küsimus: Mida arvestatakse hindamiseks esitatava õppekava mahu hulka?
Vastus: Esitatava õppekava mahu hulka võib arvestada kõiki õppevorme, sh auditoorne töö, veebipõhine sünkroonne ja asünkroonne õpe, praktiline tegevus ning iseseisev töö, kui need on õppekava eesmärkide ja õpiväljundite saavutamiseks asjakohased ning õppekavas selgelt määratletud.