Kõrgkoolile

Institutsionaalne akrediteerimine

Institutsionaalne akrediteerimine on välishindamine, mille käigus hinnatakse ülikooli juhtimise, töökorralduse, õppe- ja teadustegevuse ning õppe- ja uurimiskeskkonna vastavust õigusaktidele, ülikooli eesmärkidele ja arengukavale. Institutsionaalse akrediteerimise eesmärk on toetada strateegilise juhtimise ja õppimiskeskse, loovust ja innovatsiooni väärtustava kvaliteedikultuuri arengut kõrgkoolis ning kõrgkoolide õppe-, teadus- ja arendustegevuse mõju suurenemist ühiskonna arengus.


Temaatiline hindamine

Temaatiline hindamine on osa kõrghariduse välishindamise süsteemist. Temaatilise hindamise eesmärk on toetada arenguid seniste hindamistulemuste põhjal ilmnenud parendusvaldkondades. Temaatilised hindamised võimaldavad kaardistada olukorda, jagada omavahel häid praktikaid ning saada sõltumatut tagasisidet ja soovitusi ekspertidelt.

Õppekavagrupi esma- ja kordushindamine

Eesti Hariduse Kvaliteediagentuur (HAKA) viib esmahindamise läbi juhul, kui kõrgkool on esitanud haridus- ja teadusministeeriumile taotluse õppeõiguse saamiseks õppekavagrupis ja õppes.

Tähtajalise õppeõiguse korral viib HAKA määratud tähtajal läbi õppekavagrupi ja õppe kordushindamise juhul, kui kõrgkool on esitanud haridus- ja teadusministeeriumile vastava taotluse.