Arendusprogrammid õppeasutusele

Alates 2022. aastast viib HAKA koos partnerülikoolide –  Tallinna Ülikool ja Tartu Ülikool – läbi arendusprogramme, mis on mõeldud õppeasutustele, kes vajavad tuge õppijast lähtuvate eesmärkide seadmisel, tegevuste elluviimisel ja nende mõju hindamisel.

Arendusprogrammid on loodud eesmärgil pakkuda pikema aja vältel õppeasutustele kompleksset, tõenduspõhist ja õppijast lähtuvat ning koostöisel organisatsioonikultuuril põhinevat arengutuge. Kuni 3. aasta pikkused programmid võimaldavad:

  • määratleda koostöös ülikooli poolse meeskonna ja mentoriga tulemusnäitajad, mida programmiperioodi jooksul regulaarselt monitooritakse;
  • analüüsida ja hinnata programmi raames läbiviidavaid tegevusi, programmi edenemist ning tegevuste ja tulemuste vastavust seatud eesmärkidele;
  • saada regulaarset tuge mentorilt (teise õppeasutuse juht, õppejuht, kes omab haridusvaldkonnas juhtimisalast kogemust), kelle profiil sõltub õppeasutuse spetsiifilisest vajadusest.

*Arendusprogrammidesse ei saa õppeasutused ise kandideerida.

Mida eeldab arendusprogramm õppeasutuselt?

Õppeasutusel endal on väga suur roll, milliseks arendusprogrammis osalemise aastad kujunevad.

Õppeasutuselt ootame:

  • aktiivset ja pidevat osalust kuni kolmeaastase perioodi vältel;
  • avatud koostööd ülikooli ja mentoriga;
  • ausat sisekaemust, mis võimaldab tegeleda programmis juurpõhjuste välja selgitamise ning asjakohaste tegevuste planeerimise ja rakendamisega;
  • analüüsivat suhtumist;
  • aega ja motivatsiooni.

Kes saavad osaleda?

Arendusprogrammi kutsutakse osalema üldhariduskoole, kus:

  • on arengutoe vajadus tõendatud ja soovitatud läbi viidud kvaliteedihindamise tulemusena või
  • riiklikult kogutud andmed indikeerivad arengutoe vajadust.

Konkreetsed õppeasutuste valikukriteeriumid on kokku lepitud Haridus- ja teadusministeeriumi, HAKA ja partnerülikoolide vahel.

Perioodil 2022-2029 on tasuta osalemise võimalus loodud kuni 50 üldhariduskoolile.  

Loe arendusprogrammi algusest ja esimestest tulemustest