HAKA arengukava 2023-2027

Pakume kõigile hariduse valdkonna osapooltele (õppijad, õpetajad, õppeasutuste juhid, lapsevanemad, õppeasutuse kogukonna esindajad, haridus- ja teadusministeerium jt avaliku sektori asutused) platvormi selleks, et leppida kokku meie ühised ootused hariduse kvaliteedi osas. Erinevate osapoolte ootuste, Eesti haridusvaldkonna arengukava ning rahvusvaheliste suundumuste tasakaalustatud kogum on see, mille alusel töötame välja kvaliteedikriteeriumid õppeasutustele. Need kriteeriumid võimaldavad neil esmalt ise hinnata, mil määral nad osapoolte ootustele vastavad. Meie saame koos oma ekspertide ja mentoritega olla õppeasutustele toeks, aidates neid osapoolte ootusi mõista, kriteeriume oma igapäevategevustega lõimida ning eneseanalüüsi läbi viia. Meie roll on pakkuda õppeasutustele võimalust saada eneseanalüüsile ja senistele arengutele asjatundlikku ja objektiivset tagasisidet, mis võimestaks õppeasutust ja inspireeriks leidma uusi arenguvõimalusi.

Meie mission

VÕIMESTAME ÕPPEASUTUSI NING TEISI PARTNEREID ÕPPIMISE JA ÕPETAMISE KVALITEEDI EDENDAMISEL NING ÕPPIJA ARENGU TOETAMISEL.

Meie visioon 2035

HAKA ON KVALITEEDIKULTUURI TUNNUSTATUD EESTVEDAJA KOGU HARIDUSE VALDKONNAS

HAKA põhiväärtused

Lähtume oma tegevuses Euroopa ja Eesti haridusvaldkonna arengusuunistest ning kokkulepetest. Hindamistegevustes ja analüüside läbiviimisel tagame kompetentse, objektiivse ja avatud lähenemise. Kõik organisatsiooni protsessid on üles ehitatud koosloome põhimõtteid arvestades, väärtustame pidevat vastastikust õppimist ja saadud oskusteabe levitamist ühiskonnas.

  • Kompetentsus: Valdame aja- ja asjakohast oskusteavet kvaliteedihindamise valdkonnas. Oleme ennastjuhtivad õppijad ning arendame sihipäraselt oma oskusi ja teadmisi. Meie tegevuse vundament on võrdne kohtlemine, objektiivsus ja tõenduspõhisus.
  • Avatus: Oleme muutustele avatud, otsime uusi lahendusi ning väärtustame tarkade lahenduste paljusust/erisust. Jagame oma oskusteavet sihi- ja sihtrühmapäraselt.
  • Koosloome: Väärtustame vastastikust õppimist ja ühist uue teadmise loomist, milles osalevad nii õppeasutused kui teised partnerid. Kujundame ühiselt jagatud arusaama kvaliteedikultuurist ja kõigi osapoolte rollist selle arendamisel.
  • Süsteemsus: Vaatleme hariduse valdkonda kui tervikut, kujundame oma tegevustega seoseid erinevate haridustasemete ja liikide vahel. Lähtume pideva parendamise põhimõttest (planeeri, tegutse, analüüsi, parenda) kõikides oma tegevustes. Seome eesmärgid ja tegevused sidusaks tervikuks ning lähtume oma töö tulemuslikkuse hindamisel selle mõjust.

HAKA eesmärgid

HAKA eesmärgid on seatud peamiste sidusrühmade lõikes ning on relevantsed kõikides valdkondades.

  • Õppeasutused.  HAKA tugi õppeasutuste kvaliteedikultuuri edendamisel on inspireeriv, tõhus ja mõjus.  
  • Eksperdid.  HAKAl on pidevalt täienev motiveeritud ekspertide kogu, kes toetab õppeasutusi õppe kvaliteedi edendamisel. 
  • Õppijad.  Õppijate kvaliteediteadlikkus ning nende kaasatus HAKA tegevustesse on kasvanud.
  • Partnerid. HAKA on usaldusväärne ja kasulik partner kõikidele hariduse valdkonna sidusrühmadele. 
  • Rahvusvaheline kogukond. HAKA on parima rahvusvahelise praktika maaletooja õppeasutuste kvaliteedikultuuri edendamisel ning panustab oma oskusteabega teiste riikide hariduse kvaliteedi arendamisse.

HAKA kui organisatsiooni arengueesmärk

Organisatsiooni juhtimine, töökorraldus ja jagatud väärtused loovad vajalikud eeldused HAKA eesmärkide saavutamiseks.  

Lähemalt saab arengukavaga tutvuda siin.