Erli Aasamets – koolijuhiks kasvanud

Sel sügisel on veab EKKA üldhariduskoolide arendusprogrammi. Projekti valitud koole toetavad 12 inspireerivat mentorit, keda teile ka tutvustame. Saage tuttavaks  Erli Aasamets!

Erli Aasamets

Üks meie ägedatest üldhariduskoolide mentoritest on Erli Aasaments, Kilingi-Nõmme Gümnaasiummi direktor. Ta on kasvanud koolijuhiks 29-aastase tööga üldhariduses, kohalikus omavalitsuses ja IT valdkonnas. Just kasvanud, mitte niivõrd õppinud ega pürginud, leiab Erli. Ta usub, et veidi tema isegi mässulist maailmamuutmise iha tasakaalustavad kogemused, vastutustunne ja arukus. Arvamuste asemel eelistab Erli arvutusi, tunnete kõrvale mahuvad ka teadmised. Enda kohta ütleb ta veel, et on parteitu praktik ja urbaniseerumisest rikkumata.

Kuidas leidsid tee üldhariduse juurde? Miks oled otsustanud jääda?

Eesti Põllumajanduse Akadeemia majandusteaduskonna lõpetanuna sattusin 1992. aastal kooli, et aidata matemaatikatunnis arvutada liitintressi. Ühest juhuslikust tunnist sai õppeaine tunniplaani ja tõi kaasa muutuse kogu eluks. Töö haridusvaldkonnas on järjepidev eneseareng koos reaalse võimalusega panustada, et tulevik oleks parem, seega – miks mitte?

Mis on sinu hinnangul mentori töö juures kõige olulisem?

Mentori tööd nimetaksin ma eelkõige mõtteviisiks. Selliseks mõtteviisiks, kus määravaks on hoiak anda, toetada, pakkuda ja seeläbi ise õppida ning kogeda.

Milline on siiani olnud arendusprogrammiga seotud suurim rõõm? Aga väljakutse?

Arendusprogrammiga kaasnevad kohtumised ja suhtlemine väga ägedate inimestega ning nendega toimuvad arutlused on põnevad ja rikastavad. Mentoriks olemise väljakutse on alati oma koostööpartnerite juures niinimetatud päästiku leidmine, et saavutada koostöös maksimaalne kasulik lõpptulemus.

Mida soovid Eesti üldharidusele aastal 2022?

Koostöiseid ja avatud meelega arenguid!