Eesti Lennuakadeemia läbis institutsionaalse akrediteerimise

Eesti Kõrg- ja Kutsehariduse Kvaliteediagentuuri (EKKA) hindamisnõukogu otsustas akrediteerida Eesti Lennuakadeemia kolmeks aastaks.

Eesti Lennuakadeemiat (ELA) hinnanud rahvusvaheline komisjon tõi välja mitmeid kõrgkooli tugevusi ja soovitusi edasisteks arendusteks. Komisjon leidis, et akadeemial on väga hea koostöö lennundussektori peamiste osapooltega, ent kõrgkool peab senisest enam panustama teadus- ja arendustegevustesse.

EKKA hindamisnõukogu kinnitas, et lennuakadeemia õppekavad vastavad nii kõrgharidusõppe nõuetele kui ka lennunduse valdkonna ootustele. Õppimine ja õpetamine akadeemias on tõendatult õppijakeskne ning õppijate rahulolu tugisüsteemidega kõrge. Sarnaselt teiste kõrgkoolidega tuli ELA ka väga hästi toime COVID-19 viirushaigusest tingitud erialukorraga.

Kõrvuti tugevustega tõi nõukogu välja ka mitmeid parendusvaldkondi, millest kaalukaimad on seotud teadus-ja arendustegevuse ning rahvusvahelistumisega. Mõlema valdkonna arengut pärsib eelkõige lennundusalase kogemuse ja kompetentsiga ning doktorikraadiga õppejõudude vähesus.

„Akadeemia peab lähiajal senisest rohkem tähelepanu pöörama eelkõige rahvusvahelistumise ning teadus-arendustegevuse valdkondadele, kus hindamiskomisjoni arvates ei ole alates 2014. aastast piisavat arengut toimunud,“ kommenteeris lennuakadeemia rektor Koit Kaskel. „Näiteks olemegi juba 2021. aasta sügisel avamas oma esimest ingliskeelset õppekava ja paralleelselt töötame välja juba järgmist rahvusvahelist õppekava ning peame aktiivselt koostööläbirääkimisi mitme kõrgetasemelise koolituspartneriga. Samuti oleme sisenemas mitmesse rahvusvahelisse projekti eesmärgiga arendada rakenduslikku uurimistegevust uute tehnoloogiate suunal. Teadus- ja arendustegevusteks oleme ette näinud kindlad eelarvevahendid.“

Hindamistulemused aitavad sihtide seadmisel

„Saan kinnitada, et lennuakadeemia on valdavalt väga heas korras, sest 12-st hinnatud standardist hinnati meid 10 osas täielikult vastavaks,“ lisas Kaskel. „Olen absoluutselt kindel, et saavutame järgmisel hindamisel 7-aastase akrediteeringu.“ Hindamiskomisjoni tagasisidet hindab akadeemia kõrgelt, sest professionaalne kõrvalpilk aitab organisatsioonil paremini teadvustada oma positsiooni, hinnata olemasolevate protsesside vastavust standarditele ja kaardistada parendusvõimalusi. „EKKA akrediteerimise tulemus on väärtuslik sisend kooli jätkuvaks arendamiseks,“ rääkis Kaskel. „Olime eelnimetatud valdkonnad juba hindamisauditile eelnevalt ka ise oma uues arengukavas katnud, aga nüüd saame parendustegevusi veelgi täpsemalt sihtida.“

EKKA juhataja Heli Mattisen rääkis, et Eesti Lennuakadeemia on kahtlemata väga hea koostööpartner lennundussektorile Eestis. Samas peaks akadeemia end kehtestama ka rahvusvahelises plaanis. „Siin on väga heal asemel õppetegevuse kõrval võtmeroll teadus- ja arendustegevusel, mis ju teatavasti eristab kõrgkoole teistes õppeasutustest,“ selgitas Mattisen. „Eesti Lennuakadeemia teadus- ja arendustegevuse alase võimekuse suurendamine on võimalik vaid sihipärase koostöö ja ühisprojektide kaudu nii Eesti ülikoolide kui ka lennunduse valdkonnas tegutsevate väliskõrgkoolidega.“

Kõik Eestis tegutsevad kõrgkoolid peavad vähemalt korra seitsme aasta jooksul läbima institutsionaalse akrediteerimise. Institutsionaalne akrediteerimine on välishindamine, mille käigus hinnatakse kõrgkooli juhtimise, töökorralduse, õppe- ja teadustegevuse ning õppe- ja uurimiskeskkonna vastavust õigusaktidele, ülikooli eesmärkidele ja arengukavale. Hindamise viib läbi rahvusvaheline ekspertkomisjon, kelle hindamisaruande põhjal langetab akrediteerimisotsuse EKKA kõrghariduse hindamisnõukogu. Eesti Lennuakadeemia läbis institutsionaalse akrediteerimise esmakordselt 2014. aastal. Tutvu hindamisotsuste ja aruannetega siin.