Peamised tegevused
2022–2029 viime ellu tegevusi “Tõenduspõhise ja õppija arengut toetava kvaliteedijuhtimise edendamine üldhariduses” raames ja Euroopa Liidu ning Haridus- ja Teadusministeeriumi kaasrahastuse toel. HAKA üks suuremaid eesmärke on tõenduspõhise ja õppija arengut toetava kvaliteedijuhtimise edendamine üldhariduses.
Aastatel 2022–2029 teeme arendustegevusi Euroopa Liidu ning haridus- ja teadusministeeriumi kaasabil kogusummas 7,1 miljonit eurot. Keskendume kolmele suurele eesmärgile.
Üldhariduse kvaliteedisüsteemi arendamine
Töötame välja üldhariduse kvaliteedihindamise süsteemi tervikvaate, sealhulgas üldhariduskoolide kvaliteedikriteeriumid ja kvaliteedihindamise mudeli. Testime mudelit vähemalt 35 üldhariduskooli ja tema pidaja juures. Lisaks pakume koolitusi ja arenguseminare ning koostame juhendmaterjalid õppeasutuste eneseanalüüsimise võimekuse suurendamiseks.
Arengutugi õppeasutustele
Meie partnerid Tartu Ülikool ja Tallinna Ülikool töötavad välja ja viivad läbi arendusprogrammid õppeasutuste tõenduspõhise kvaliteedijuhtimise ja õppijakeskse ning koostöise arengu toetamiseks. Kokku pakutakse perioodi jooksul arengutoe võimalust vähemalt 50 üldhariduskoolile. Koole aitavad omalt poolt võimestada haridusvaldkonna mentorid. Loe mentorite kohta lähemalt siit.
Tõenduspõhist juhtimist toetava digilahenduse väljatöötamine
Haridus- ja Teadusministeeriumi eestvedamisel töötame välja digitaalse töölaua nii koolijuhile kui ka tema pidajale. Digilahendus toetab nii tõenduspõhise juhtimispraktika levikut kui ka eneseanalüüside koostamise võimekust. Digitaalne abivahend Haridussilma juures peaks võimaldama andmeid koondada, analüüsida ning kasutada – seda kas sisehindamise või eneseanalüüsi pidevas protsessis.