Arendusprogrammid õppeasutusele
Alates 2022. aastast viib HAKA koos partnerülikoolide – Tallinna Ülikool ja Tartu Ülikool – läbi arendusprogramme, mis on mõeldud õppeasutustele, kes vajavad tuge õppijast lähtuvate eesmärkide seadmisel, tegevuste elluviimisel ja nende mõju hindamisel.
Arendusprogrammid on loodud selleks, et pakkuda õppeasutustele pikema aja jooksul kompleksset, tõenduspõhist ja õppijakeskset arengutuge, mis põhineb koostöisel organisatsioonikultuuril.
Programmid kestavad kuni 3 aastat ning võimaldavad:
- määratleda koostöös ülikooli meeskonna ja mentoriga tulemusnäitajad, mida programmi jooksul regulaarselt jälgitakse;
- analüüsida ja hinnata tegevusi, programmi edenemist ning tulemuste vastavust seatud eesmärkidele;
- saada regulaarset tuge mentorilt (teise õppeasutuse juht või õppejuht, kellel on haridusvaldkonna juhtimiskogemus). Mentori profiil valitakse vastavalt kooli vajadustele.
NB! Arendusprogrammidesse ei saa õppeasutused ise kandideerida.
Mida eeldab arendusprogramm õppeasutuselt?
Õppeasutusel endal on väga suur roll selles, milliseks kujunevad arendusprogrammis osalemise aastad. Koolilt ootame:
- aktiivset ja pidevat osalust kuni kolmeaastase perioodi vältel;
- avatud koostööd ülikooli ja mentoriga;
- ausat sisekaemust, mis võimaldab tegeleda programmis juurpõhjuste välja selgitamise ning asjakohaste tegevuste planeerimise ja rakendamisega;
- analüüsivat suhtumist;
- aega ja motivatsiooni.
Kes saavad osaleda?
Arendusprogrammi kutsutakse osalema üldhariduskoole, kus:
- arengutoe vajadus on tõendatud kvaliteedihindamise tulemusena või
- riiklikult kogutud andmed viitavad arengutoe vajadusele.
Konkreetsed osalemiskriteeriumid lepivad kokku Haridus- ja Teadusministeerium, HAKA ja partnerülikoolid.
Perioodil 2022-2029 on tasuta osalemise võimalus loodud kuni 50 üldhariduskoolile.