Ilmus Eesti Kõrg- ja Kutsehariduse Kvaliteediagentuuri uuring kutseõppe õppekavarühmade akrediteerimisest 2014. aastal
Uuring põhineb 66 õppekavarühma hindamiskomisjoni aruande kokkuvõtete analüüsil ning toob välja võtmetugevused ja arendamist vajavad valdkonnad 2014. aastal akrediteeritud kutseõppe õppekavarühmades. Uuringu autoriteks on EKKA analüütik Riin Seema, kutseõppe programmi koordinaator Marge Kroonmäe ja juhataja Heli Mattisen.
Uuring pakub ülevaate kutseõppe hetkeseisust välishindajate pilgu läbi ning pakub mõtlemisainet nii õppeasutuste juhtidele, õppekavarühmade eestvedajatele, peamistele partneritele – erialaliitudele ja praktikabaasidele kui ka kutseharidusvaldkonna otsustajatele ja kavandajatele.
Numbriliste hinnangute kohaselt väidetakse rohkem kui ühes kolmandikus õppekavarühmade aruannetes, et õppekavarühma töö hinnatavate kriteeriumide osas vastab nõuetele ja vaid üksikute aruannete puhul on leitud, et õppekavarühma töö pigem ei vasta või ei vasta nõutavale tasemele. Sõnaliste positiivsete hinnangute osas on hindamiskomisjonid kõige sagedamini leidnud, et õppekavarühmadel on kasutada kaasaegne ja asjakohane materiaaltehniline baas, mis toetab õppetöö läbiviimist ning õppe ja kasvatusprotsessi läbiviimiseks on loodud sobivad õppetingimused. Sageli tunnustati kompetentset, kogenud ning motiveeritud personali ning leiti, et üld- ja finantsjuhtimine toetab ÕKR arengut. Arendamist vajavate valdkondadena nimetati enim koostöö vajadust tööandjatega ja vilistlastega ning teiste sidusrühmadega ning täiend- ja ümberõppekoolituse mahu suurendamist. Ka soovitati arenguvaate tegevusi konkreetsemalt fokuseerida vastavalt kooli eesmärkidele, kokku leppida sihtväärtused, võtmetulemused ning määrata eesmärkide saavutamiseks konkreetsed tegevused, tähtajad ja vastutaja.
Loe lähemalt:
Seema, Riin; Kroonmäe, Marge; Mattisen, Heli (2015). Ülevaade kutseõppe tasemeõppe õppekavarühmade akrediteerimisest 2014. aastal hindamiskomisjonide aruannete põhjal. Uuringu kokkuvõte.