Eesti Metodisti Kiriku Teoloogiline Seminar läbis institutsionaalse akrediteerimise  

Eesti Hariduse Kvaliteediagentuuri (HAKA) hindamisnõukogu andis heakskiidu akrediteerida Eesti Metodisti Kiriku Teoloogiline Seminari (EMK Teoloogiline Seminar) järgmiseks seitsmeks aastaks kõrvaltingimusega. Kõrvaltingimuse seadmine tähendab seda, et institutsionaalse akrediteerimise käigus on hindamiskomisjon märganud olulisi puuduseid, millele koolilt  kahe aasta jooksul lahendusi oodatakse.

HAKA juhataja Heli Mattisen toob tunnustavalt välja, et EMK Teoloogilises Seminaris viimasel paaril aastal toimunud arengud väärivad kahtlemata tunnustamist. “Võrreldes eelmiste institutsionaalsete akrediteerimistega on seminar selgelt teinud arenguhüppe, mis kajastus ka hindamisnõukogu otsuses,” lisab ta.

Rahvusvaheline hindamiskomisjon tunnustab kõrgkooli kõrget rahvusvahelistumise taset, sh kolmekeelset õppetööd ning rahvusvahelist üliõpilas- ja õppejõudkonda; igakülgset tuge üliõpilastele, mida ka üliõpilased kõrgelt väärtustavad ning kõrgkooli efektiivseid partnerlussidemed, mis tagavad olulise osa rahastusest. Kõrgkooli vajakajäämised, mis tingisid ka kõrvaltingimuse, on seotud peamiselt kvaliteedikultuuri ja -juhtimisega.

EMK Teoloogilise Seminari rektor Laur Lilleoja rõõmustab: „Institutsionaalse akrediteerimise tulemus on meie jaoks suur tunnustus ning kinnitab, et oleme õigel teel kvaliteetse ja jätkusuutliku teoloogilise hariduse pakkumisel. Samuti annab see kindlustunde, et suudame vastata ühiskonna ootustele.“

Läbitud protsessi kasu osas lisab ta: “Akrediteerimisprotsess pakkus meile väga väärtuslikku tagasisidet ning aitas tõhusalt kaardistada nii meie tugevusi kui ka arenguvõimalusi. Eriliselt soovin esile tõsta komisjoni liikmete konstruktiivset ja asjakohast lähenemist, mis arvestas meie kooli eripärasid ja spetsiifilist konteksti. Koolijuhina olen tänulik ka komisjoni personaalse tagasiside eest. Akrediteerimisprotsess nõuab kahtlemata suurt pingutust, eriti väikestes koolides, kuid samas pakub see kooli juhtkonnale äärmiselt väärtuslikku sisendit edasiste arengute ja muutuste juhtimiseks.”

„Järgmise sammuna analüüsime põhjalikumalt saadud soovitusi ning juba paari nädala pärast toimub kahepäevane arendusseminar meie töötajaskonnale. Selle eesmärk on keskenduda järgmise kahe aasta arendusvaldkondadele ja strateegilistele eesmärkidele, tuginedes otseselt akrediteerimise tagasisidele,” mõtiskleb rektor edasiste sammude osas.

Täpsemalt saab hindamisdokumentidega tutvuda: https://haka.ee/korgkoolile/institutsionaalne-akrediteerimine/hindamisotsused-ja-aruanded/    

Kõik Eestis tegutsevad kõrgkoolid peavad vähemalt korra seitsme aasta jooksul läbima institutsionaalse akrediteerimise. Selle käigus hindab rahvusvaheline ekspertkomisjon kõrgkooli juhtimise, töökorralduse, õppe- ja teadustegevuse ning õppe- ja uurimiskeskkonna vastavust õigusaktidele, õppeasutuse eesmärkidele ja arengukavale.

________________________________________________________________________________________

Eesti Hariduse Kvaliteediagentuuri ülesanne on õppe- ja koolitusasutuste kvaliteedi hindamine ning kvaliteedikultuuri edendamine hariduse valdkonnas. HAKA tegutseb Haridus- ja Noorteameti koosseisus sõltumatu ja iseseiseva üksusena.    

*Fotol esimene sessioon traditsioonilse väljasõiduga.