Kvaliteedihindamise mudel ja kriteeriumid

Üldhariduskoolide kvaliteedihindamise mudel

Kvaliteedihindamise mudel koosneb üldhariduskooli eneseanalüüsist, väliste ekspertide tagasisidest, parendustegevuste kava koostamisest ja järeltegevustest, sh võimalusest siseneda Tartu Ülikooli ja Tallinna Ülikooli poolt pakutavatesse kooliarendus programmidesse.   

Üldhariduskoolide kvaliteedihindamise mudel

Hindamisvaldkonnad ja kvaliteedikriteeriumid

Hindamisvaldkonnad ja kvaliteedikriteeriumid 2024

Kahe hindamisvaldkonna all – õppija arengut toetav õppimine ja õpetamine ning koostööle ja arengule suunatud koolikultuur – on kokku 7 kvaliteedikriteeriumit.

Hindamisvaldkond: Õppija arengut toetav õppimine ja õpetamine

1. Õppekavaarendus on kaasav, süsteemne ja tõenduspõhine.

2. Õppimise ja õpetamise protsessis arvestatakse iga õppija eripära ning toetatakse tema terviklikku arengut.

3. Õppija arengu seire ja hindamine toetavad kavandatud õpiväljundite saavutamist.

Hindamisvaldkond: Koostööle ja arengule suunatud koolikultuur

4. Kooli väärtused ja toimimise põhimõtted on kokku lepitud ja järgitud.

5. Kooli juhtimine on koostöine, arengule suunatud ning kogukonnaga arvestav.

6. Koolis on tagatud õppijate, õpetajate ja teiste töötajate vaimne, sotsiaalne ning füüsiline heaolu.

7. Koolis on väärtustatud ja tagatud õpetajate ning teiste kooli töötajate professionaalne areng.

Hindamisvaldkonnad ja kvaliteedikriteeriumid 2025

Kahe hindamisvaldkonna all – õppija arengut toetav õppimine ja õpetamine ning koostööle ja arengule suunatud koolikultuur – on kokku 6 kvaliteedikriteeriumit.

Hindamisvaldkond: Õppija arengut toetav õppimine ja õpetamine

1. Õppekavaarendus on kaasav, süsteemne ja tõenduspõhine.

2. Õppimise ja õpetamise protsessis arvestatakse iga õppija eripära ning toetatakse tema terviklikku arengut.

3. Õppija arengu seire ja hindamine toetavad kavandatud õpiväljundite saavutamist.

Hindamisvaldkond: Koostööle ja arengule suunatud koolikultuur

4. Kooli juhtimine on väärtuspõhine, koostöine ja arengule suunatud.

5. Koolis on tagatud õppijate, õpetajate ja teiste kooli töötajate vaimne, sotsiaalne ja füüsiline heaolu. 

6. Koolis on väärtustatud ja tagatud õpetajate ning teiste kooli töötajate professionaalne areng.