Koostööpartnerid

Tegevuse “Tõenduspõhise ja õppija arengut toetava kvaliteedijuhtimise edendamine üldhariduses” eesmärkide elluviimiseks on HAKA kogunud rahvusvahelist kogemust (Soome, Holland, Uus-Meremaa) ja kohtunud Eestis olemasolevate sarnaste, eneseanalüüsil põhinevate hindamismudelite loojatega (Roheline kool, Ettevõtlik kool, Hea kool, Digipeegel). Lisaks on analüüsitud senist üldhariduse sisehindamise kogemust ning praktikaid, arutatud mudelit koolijuhtide ja koolipidajatega viiel kvaliteedihindamise teemalisel talgutel üle Eesti, korraldatud seminare suuremate üldharidusvaldkonna esindusorganisatsioonidega ning Haridus- ja Teadusministeeriumi erinevate osakondadega.

Üldhariduse nõukoda

2022. aasta lõpus moodustati võtmepartneritest koosneva üldhariduse nõukoda, kelle rolliks on toetada HAKAt tõenduspõhise ja õppija ​arengut toetava kvaliteedijuhtimise edendamisel.

Vaata täpsemalt üldhariduse nõukoja kohtumised.

Nõukoja koosseis

Nõukoja koosseisu kuuluvad järgmiste sidusrühmade poolt nimetatud liikmed ja asendusliikmed:

  • Haridus- ja Teadusministeerium: liikmed Maie Kitsing, Liina Põld, Raina Loom ja Kaire Soomets
  • Eesti Tööandjate Keskliit: liige Eneken Titov
  • Sotsiaalministeerium: liige Triinu Täht
  • Tallinna Ülikool: liige Eve Eisenschmidt, asendusliige Kätlin Vanari
  • Tartu Ülikool: liige Liina Lepp
  • Eesti Koolijuhtide Ühendus: liige Toomas Kruusimägi, asendusliige Aule Kink
  • Eesti Õpetajate Liit: liige Mihkel Kõrbe, asendusliige Reet Valgma
  • Õpetajate Ühenduste Koostöökoda : liige Ilmi-Laur Paist, asendusliige Krista Saadoja
  • Eesti Haridustöötajate Liit: liige Reemo Voltri
  • Eesti Õpilasesinduste Liit: liige Ats Mattias Tamm, asendusliige Marleen Lemetti
  • Eesti Lastevanemate Liit: liige Külliki Koppel, asendusliige Kiur Lootus
  • Eesti Eripedagoogide Liit: liige Liina Õmblus, asendusliige Marge Süld
  • Eesti Linnade ja Valdade Liit: liige Jan Trei, asendusliige Angela Saksing
  • Eesti Koolipsühholoogide Ühing: liige Kristi Feldman, asendusliige Astra Schults

Üldhariduse töörühm

2023. aasta algul sai moodustatud nõukoja heakskiidul üldhariduse kvaliteedikriteeriumite ja kvaliteedihindamise mudeli töörühm. Praktikutest ja teadlastest koosneval ekspertide töörühmal seisab ees oluline ülesanne luua tõenduspõhine ja üldhariduskoolide tegevust toetav kvaliteedihindamise mudel.

Töörühma koosseis

Töörühma koosseisu kuulub 7 konkursi korras valitud liiget ning Eesti Hariduse Kvaliteediagentuuri ja Haridus- Teadusministeeriumi esindajad:

  • Helen Arus (HAKA);  
  • Valeri Murnikov (HAKA); 
  • Maie Kitsing( Haridus- ja Teadusministeerium);  
  • Kati Aus (Tallinna Ülikool);  
  • Kätlin Vanari (Tallinna Ülikool); 
  • Anti Alasi (Haridus- ja Teadusministeerium);  
  • Anna-Liisa Jõgi (Tallinna Ülikool); 
  • Inga Veskimägi ( Peetri Lastead-Põhikool);  
  • Teivi Gabriel (Narva Gümnaasium); 
  • Maria Kurisoo (Emili kool). 

*Töörühm kohtus aastal 2023 järgmistel kuupäevadel:

27. jaanuaril, 17. veebruaril, 10. märtsil, 31. märtsil, 05. mail, 16. juunil, 11. augustil, 25. augustil, 06. oktoobril, 10. novembril ja 08. detsembril.

Kvaliteeditalgute töörühmad

Kaasasime 2023. septembris mudeli ja kriteeriumide aruteludesse üldhariduse kvaliteeditalgutel kõik üldhariduse huvirühmad, et otsida ühiselt vastust küsimustele: Mis on üldhariduse kvaliteet ja kuidas me seda mõõdame? Kuidas toetada neid õppeasutusi, kes tõenduspõhise hinnangu põhjal otsustades vajavad välist abi? Kuidas saaks digitaalne töölaud olla koolidele toeks oma tegevuste tõenduspõhisel seirel ja enesehindamisel?

Talgutele kutsuti kokku üldhariduse koolijuhid, juhtkonna esindajad ja koolipidajad. Kokku osales Tallinna, Tartu, Narva, Pärnu ja Saku talgutel 260 huvilist. Talgulistele anti ülevaade, kuhu on koostöös valdkonna ekspertidega kvaliteedihindamise mudeli väljatöötamisel jõutud.

Seejärel jätkusid talgutele kohaselt arutelud nii kõik koos kui eraldi gruppides. Kvaliteeditalgutel osalejatele pakkusime arutamiseks välja viis teemat: hindamisvaldkonnad ja kriteeriumid, eneseanalüüsi mõju kooli arengule, pidaja ja koolijuhi roll ja vastutus, parendustegevuste toetamine või õppeasutuse akrediteerimine ning kvaliteedihindamise mõju õppekava arendusele ja arengukavale.


2022–2029 viiakse HAKAs ellu tegevusi “Tõenduspõhise ja õppija arengut toetava kvaliteedijuhtimise edendamine üldhariduses” raames ja Euroopa Liidu ning Haridus- ja Teadusministeeriumi kaasrahastuse toel.