Temaatiline hindamine
Temaatiline hindamine on osa kõrghariduse välishindamise süsteemist. Temaatilise hindamise eesmärk on toetada arenguid seniste hindamistulemuste põhjal ilmnenud parendusvaldkondades. Temaatilised hindamised võimaldavad kaardistada olukorda, jagada omavahel häid praktikaid ning saada sõltumatut tagasisidet ja soovitusi ekspertidelt.
Temaatiline hindamine viiakse sõltuvalt hindamise teemast läbi kõikides või osades kõrgkoolides. Teemad on laiapõhjalised ning seotud üldjuhul õppekavagruppide välishindamisel tehtud parendusettepanekutega (näiteks õpetamismeetodite sihipärasus ja ajakohasus; üliõpilaste hindamine; üliõpilaste võtmepädevuste arendamine; kõigi tasemete üliõpilaste kaasamine TAL tegevustesse jm). Temaatiliste hindamiste puhul kasutatakse valdavalt uuringupõhist hindamismeetodit.
Temaatilise hindamise juures kehtivad järgmised põhimõtted:
- Temaatiline hindamine võib olla valimipõhine, kuid eelistatult hõlmab siiski kõiki kõrgkoole (vajadusel ka kutseõppeasutusi).
- HAKA moodustab ekspertkogu, mille ülesanne on töötada välja uuringu läbiviimise metoodika, viia uuring läbi ning koostada aruanne. Vajadusel kaasatakse väliseksperte.
- Temaatiline hindamine ei eelda traditsioonilise eneseanalüüsi koostamist, kuid erinevaid osapooli hõlmav küsitlus võib sisaldada eneseanalüüsi aspekte. Paralleelselt küsitlustega viiakse läbi hindamiskülastus, fookusgrupi intervjuud vm.
- Ekspertaruande kinnitab HAKA hindamisnõukogu.
- Peale ekspertaruande valmimist toimub avalik tulemuste tutvustus ja arutelu.
- Temaatiliste hindamiste tulemused on sisendiks nii kõrgkoolidele kui ka HTM-le edasiste tegevuste ja arengusuundade kavandamisel.
Temaatilise hindamise juhendi leiab siit.
Temaatilise hindamise teemade aruteluringi kokkuvõtte leiab siit.