Piloteerimise tulemused ja kasu
1. Põhjalik ülevaade kooli tugevustest ja parendusvaldkondadest: Eneseanalüüs ja väline tagasiside annab koolile objektiivse ja detailse ülevaate oma tegevustest ja tegevuste tulemustest. See aitab koolil selgelt mõista, mis valdkondades ollakse tugevad ja millised vajavad parendamist. Ehk siis kool mõistab, kus nad asuvad ja kuhu liikuma peavad.
Viljandi koolid, kes osalevad kvaliteedi hindamise piloodis tõid eneseanalüüsi koolitusel kvaliteedihindamise kasuna välja: süsteemi ülevaatamine (kas kogume andmete näol õigeid asju); eesmärkide ja prioriteetide ülevaatamine ja fookuses hoidmine ning arengukavaga ühildumine (tugi uue arengukava loomisel).
2. Professionaalne tagasiside ja soovitused: Välise tagasiside kaudu saavad koolid sõltumatute ekspertide poolt põhjalikku tagasisidet, mis on aluseks parenduskava koostamisel. See aitab koolil teha teadlikke ja tõenduspõhiseid otsuseid oma edasises arengus.
3. Mentori kaasamise võimalus: Koolidel on soovi korral võimalus kaasata mentor. Mentor on eneseanalüüsi läbiviimist toetav kooli väline ekspert, kes lähtub oma tegevuses õppeasutuse vajadustest, ta suunab, ja aitab hoida fookust.
4. Parendustegevuste kava: Kvaliteedihindamise lõpuks töötab koolimeeskond välja konkreetse tegevuskava, mis keskendub kooli arendamisele ja õppeprotsessi ning koolikultuuri kvaliteedi tõstmisele. Kava on praktiline tööriist.
5. Koolimeeskonna arendamine ja koostöö tugevdamine: Hindamise käigus tugevneb koolimeeskonna koostöö, kuna kõik osapooled on kaasatud eneseanalüüsi ning välishindamise läbiviimisesse ja parendustegevuste kavandamisse. See suurendab ühtsust ja motiveerib meeskonda koos töötama kooli arengu nimel.
Viljandi koolide mõtted: kvaliteedihindamine tagab õpetajate töö lihtsustumise, meeskond muutub tugevamaks ja motiveeritumaks.
Kokkuvõttes saavad koolid üldhariduse kvaliteedihindamisest väärtuslikke teadmiseid, kogemusi ja praktilisi tööriistu, mis aitavad neil tõsta hariduse kvaliteeti ja luua paremaid õppimisvõimalusi oma õpilastele.
Fotodel üldhariduse eneseanalüüsi koolitused.