Kutseõppe õppekavarühma esma- ja kordushindamine
Õppeõiguse saamiseks kooli avatavas õppekavarühmas korraldab HAKA esmahindamise. Õppekavarühma esmahindamise aluseks on kutseõppeasutuse seaduses loetletud dokumendid ning kooli hindamiskülastuse käigus saadud informatsioon.
Hindamise protsess
HAKA moodustab hindamiskomisjoni, kuhu kuuluvad kutseõppe eksperdid ja hinnatavatele õppekavarühmadele vastavate valdkondade tööandjate esindajad. Hindamiskomisjon analüüsib avatava õppe nõuetele vastavust nelja standardi lõikes:
- õppekava õpiväljundid on saavutatavad ja vastavad kutseharidusstandardi nõuetele;
- kvalifikatsiooninõuetele vastavaid õppekasvatusala töötajate ametikohti on kavandatud piisavalt;
- õppekavarühmas õppe läbiviimiseks vajalikud ressursid on piisavad;
- avatav õpe on tõenduspõhine, otstarbekas ja jätkusuutlik.
Hindamiskomisjon annab analüüsi põhjal iga standardi nõuete täitmise kohta hinnangu:
- vastab nõutavale tasemele;
- vastab osaliselt nõutavale tasemele;
- ei vasta nõutavale tasemele.
Hindamiskomisjoni hinnangute alusel võtab kutsehariduse hindamisnõukogu vastu otsuse ja teeb ettepaneku haridus- ja teadusministrile, kas:
- anda õppeõigus tähtajatult;
- anda õppeõigus kolmeks aastaks;
- mitte anda õppeõigust.
Hindamisnõukogu ettepaneku alusel otsustab haridus- ja teadusminister õppeõiguse andmise.
Kui kolmeks aastaks õppeõiguse saanud kool taotleb õppekavarühmas kordushindamist, hinnatakse lisaks esmahindamise standarditele vastavusele ka õppekava rakendumist. Selleks peab kool lisaks esitama sisehindamise aruande. Kordushindamisel tähtajatu õppe läbiviimise õiguse saanud kooli õppekavarühm läbib edaspidi regulaarse kvaliteedi hindamise.
Tähtajalist õppeõigust on võimalik saada kahel korral. Kui kolmanda hindamise tulemusena ei saa kool õppekavarühmas tähtajatut õppeõigust, lõpeb õppeõigus tähtaja möödumisel.
Esma- ja kordushindamise nõuded ja korraldus on määratletud regulatsioonis “Kutseõppe õppekavarühma esma- ja kordushindamise juhend”, mille leiad siit.