Kvaliteedi hindamise piloteerimine
2024. aasta veebruaris sai alguse üldhariduse kvaliteedihindamise mudeli ja kvaliteedikriteeriumite piloteerimine. Üldhariduse kvaliteedi hindamine on kujundav hindamine, mille eesmärk on võimestada õppeasutusi iga õppija arengut toetava õpikeskkonna pideval ja tõenduspõhisel kujundamisel. Hindamise aluseks on õppeasutuse eneseanalüüs ning sellel põhinev kooliväliste sõltumatute ekspertide tagasiside ning see tugineb kvaliteedikokkuleppetele ehk kvaliteedikriteeriumitele. Kvaliteedihindamise olulisem väljund on koolide parendustegevuste kava, mida arutatakse koos pidaja ja ekspertidega ümarlaual.
Piloodis kogutud tagasiside ja mudeli pideva täiustamise tulemusena sõnastatakse 2026. aastal koolide, pidajate ja riigi ootustele ning vajadustele vastav üldhariduse kvaliteedikokkulepe, sh kvaliteedikriteeriumid. Piloodis osaleb kokku 35 kooli.
Esimesed osalejad:
- Türi Ühisgümnaasium
- Pärnu Ühisgümnaasium
- Paikuse Kool
- Pärnu Raeküla Kool
- Pärnu Kuninga Tänava Põhikool
Peamised tegevused:
- Koolide kandideerimine/kutsumine pilooti;
- Eneseanalüüsi koolitustel osalemine;
- Eneseanalüüsi läbiviimine õppeasutuses, hindamise ajakava ja hindamiskomisjoni koosseisu kooskõlastamine;
- Hindamisekspertide tutvumine eneseanalüüsi aruandega;
- Hindamiskülastus;
- Esmase hindamisaruande koostamine ekspertide poolt;
- Hindamisaruande tagasisidestamine õppeasutuse poolt ja esialgse parendustegevuste kava koostamine;
- Lõpliku hindamisaruande edastamine koolile ja pidajale;
- Ümarlaud parendustegevuste aruteluks ja järeltegevused.
*Kokku kestavad loetletud tegevused 10 kuud.
Oleme tänulikud koolidele, kes on nõus kvaliteedihindamise mudelit ja kriteeriumeid testima ning kvaliteedihindamise arengusse panustama!