Kvaliteedi hindamise piloteerimine
2024. aasta veebruaris sai alguse üldhariduse kvaliteedihindamise mudeli ja kvaliteedikriteeriumite piloteerimine. Üldhariduse kvaliteedi hindamine on kujundav hindamine, mille eesmärk on võimestada õppeasutusi iga õppija arengut toetava õpikeskkonna pideval ja tõenduspõhisel kujundamisel. Hindamise aluseks on õppeasutuse eneseanalüüs ning sellel põhinev kooliväliste sõltumatute ekspertide tagasiside ning see tugineb kvaliteedikokkuleppetele ehk kvaliteedikriteeriumitele. Kvaliteedihindamise olulisem väljund on koolide parendustegevuste kava, mida arutatakse koos pidaja ja ekspertidega ümarlaual.
Piloodis kogutud tagasiside ja mudeli pideva täiustamise tulemusena sõnastatakse 2026. aastal koolide, pidajate ja riigi ootustele ning vajadustele vastav üldhariduse kvaliteedikokkulepe, sh kvaliteedikriteeriumid. Piloodis osaleb kokku 35 kooli.
2024 esimesed osalejad
- Türi Ühisgümnaasium
- Pärnu Ühisgümnaasium
- Paikuse Kool
- Pärnu Raeküla Kool
- Pärnu Kuninga Tänava Põhikool
2024 II osalejad
- Tallinna Prantsuse Lütseum
- Kunda Ühisgümnaasium
- Viljandi Kaare Kool
- Viljandi Kesklinna Kool
- Viljandi Jakobsoni Kool
- Viljandi Paalalinna Kool
- Lodijärve Kool
- Laulasmaa Kool
- Paldiski Ühisgümnaasium
2024 III osalejad
- Risti Kool
- Padise Põhikool
- Paldiski Vene Põhikool
- Vasalemma Põhikool
2025 I osalejad
- Jõgevamaa Gümnaasium
- Tabivere Põhikool
- Kiili Gümnaasium
- Tallinna Mustamäe Gümnaasium
- Lagedi Kool
- Tabasalu Kool
Peamised tegevused:
- Koolide kandideerimine/kutsumine pilooti;
- Eneseanalüüsi koolitustel osalemine;
- Eneseanalüüsi läbiviimine õppeasutuses, hindamise ajakava ja hindamismeeskonna koosseisu kooskõlastamine;
- Hindamisekspertide tutvumine eneseanalüüsi aruandega;
- Koolikülastus;
- Esmase hindamisaruande koostamine ekspertide poolt;
- Hindamisaruande tagasisidestamine õppeasutuse poolt ja esialgse parendustegevuste kava koostamine;
- Lõpliku hindamisaruande edastamine koolile ja pidajale;
- Ümarlaud parendustegevuste aruteluks ja järeltegevused.
*Kokku kestavad loetletud tegevused 10-12 kuud.
Oleme tänulikud koolidele, kes on nõus kvaliteedihindamise mudelit ja kriteeriumeid testima ning kvaliteedihindamise arengusse panustama!


