Sirje Kautsaar: “Mentoriks olemine on ääretult tänuväärne enesearengu protsess.”
Sel sügisel on veab EKKA üldhariduskoolide arendusprogrammi. Projekti valitud koole toetavad 12 vahvat mentorit, keda teile ka tutvustame. Saage tuttavaks – Sirje Kautsaar!
Saage tuttavaks järgmise üldhariduskoolide mentoriga – Sirje Kautsaar. Sirje töötab haridusvaldkonnas juba alates 1992. aastast. Olles liikunud läbi erinevat vastutuskoormat pakkuvate ametikohtade on tema seljakotis hea pagas kogemusi rohujuure tasandilt tippjuhini välja. Täna juhib Sirje koos meeskonnaga Rapla Gümnaasiumi.
Miks otsustasid kaasa lüüa üldhariduskoolide arendusprogrammis?
Mind motiveeris selles programmis osalema kirg aidata kedagi paremaks saamisel. Mulle meeldib töötada inimestega ja mul on sügav sisemine motivatsioon aidata kaasa sellele, et avalduksid nende parimad küljed. Lisaks annab mentoriks olemine väga hea pagasi teadmisi ja kogemusi, mida omakorda enda töös ja tegemistes ära kasutada. Programm on ka vastutusrikas ja nõudlik panustamise suhtes. See tekitab närvikõdi.
Kas ja miks võiks üks kool sarnase arendusprogrammiga liituda?
Selle programmiga liitumise suurimaks väärtuseks koolile on mentorite, kes ise juhivad täna mõnda kooli, järjepidev tugi ja kõrvaltvaade. Süsteemselt läbi mõeldud arendusprogramm toetab kooli meeskonda tihtipeale tuuleveskitega võitlemises ja aitab hoida sihti. Koosloomes saab luua iseenda ja oma koolipere heaks parimad võimalused ja tulemused. Kirsiks tordil on ülikooli ja haridusekspertide toetus.
Mida soovitaksid oma mentoriks olemise kogemuse põhjal neile, kes kaaluvad mentoriks hakkamist kuid vaja on veel väikest tõuget selle sammu tegemiseks?
Neile, kellel on juba mõttes olnud mentoriks hakkamine, soovitan küll soojalt esimene samm ära teha. Olen mentor aastast 2016 ja see kogemustest õppimine on aidanud mul oma meeskondi arendada ning olla ise tugevam kõikide muutuste ja arvamuste paljususe maailmas. Mentoriks olemine on ääretult tänuväärne enesearengu protsess.
Mis on sinu arvates 2022. aastal kolm kõige olulisemat märksõna, mis iseloomustaksid üldhariduse kvaliteedikultuuri arendamist Eesti koolides?
Tooksin välja õppija arengu, tõenduspõhisuse ja agiilsuse.