Tallinna Ülikool läbis institutsionaalse akrediteerimise
Eesti Kõrg- ja Kutsehariduse Kvaliteediagentuuri (EKKA) kõrghariduse hindamisnõukogu otsustas akrediteerida Tallinna Ülikooli seitsmeks aastaks kõrvaltingimusega.
Tallinna Ülikooli (TLÜ) hinnanud rahvusvaheline komisjon tõi välja mitmeid ülikooli tugevusi. Komisjon leidis, et TLÜ-d iseloomustab tugev kogukonnatunne ning jagatud väärtused. Ingliskeelsete õppekavade arv on suur ja sissetulev mobiilsus üliõpilaste ning õppejõudude seas on hea. Lisaks leiti, et ülikooli teadustöö on andnud olulise panuse TLÜ rahvusvahelistumisse.
EKKA hindamisnõukogu tunnustas kohustuslikku ELU (Erialasid Lõimiv Uuendus) kursust kõigis õppekavades. ELU annab kõikidele üliõpilastele võimaluse kogeda interdistsiplinaarset probleemipõhist õpet. Muuhulgas toetab ELU selliste üldpädevuste arengut nagu koostöö ja innovatsioon. Nõukogu leidis, et see on algatus, millest võiksid õppida ka teised kõrgkoolid nii Eestis kui ka väljaspool.
Samas esines nõukogu hinnangul ka mõningaid vajakajäämisi strateegilises juhtimises ja kvaliteedikultuuris, mis tõid kaasa kõrvaltingimuse seadmise hindamisotsusele. Hindamisnõukogu leidis, et TLÜ-s rakendatav hajutatud juhtimine tagab küll kõigi tasandite töötajate kaasamise, kuid on samas kaasa toonud ebaühtlase organisatsioonikultuuri. Lisaks toodi hindamisaruandes välja, et kvaliteediga seotud probleemide lahendused üksuste tasandil pole tingimata kooskõlas üleülikoolilise poliitikaga.
Väline tagasiside on väärtuslik
Tallinna Ülikooli rektor Tõnu Viik kommenteeris, et seitsmeaastane akrediteering on kõrge tunnustus ülikooli arengule ja ning selle üle on kõigil väga hea meel. „See kinnitab, et oleme eelmise perioodi jooksul seatud eesmärgid tulemuslikult ellu viinud,“ selgitas ta. „Loomulikult ei tähenda see seda, et ülikool on valmis ja ei peaks edasisele arengule mõtlema. Seitsmeaastane akrediteering annab meile hea võimaluse uusi arenguid planeerida pikemat perspektiivi silmas pidades.“
Viik lisas, et ülikool väärtustab välist tagasisidet. „Saime kinnitust mitmetele ideedele ja mõtetele, mida ülikooli tulevikku silmas pidades oluliseks peame, saime enda jaoks selgemaks ka mõned kitsaskohad. Kahjuks ei võimaldanud selle aasta eritingimused ülikooli külastust ning kõik kohtumised toimusid virtuaalselt. Leiame, et komisjon ei hoomanud väga selgelt kõiki meie ülikooli toimimise ja kvaliteedijuhtimisega seotud protsesse. Seega jäime mitmes aspektis komisjoni poolt esitatud vaate ja soovituste osas eriarvamusele ning põhjendasime seda nii komisjonile kui ka EKKA nõukogule.“
EKKA juhataja Heli Mattisen lisas, et Tallinna Ülikool on viimastel aastatel saavutanud mitmeid edusamme teadus- ja arendustegevuse valdkonnas, mis leidsid äramärkimist ka rahvusvahelise komisjoni aruandes. Hajutatud juhtimise põhimõtte rakendamine suures ja väga eripalgelises organisatsioonis on keeruline juhtimisülesanne, mille täitmise eelduseks on jagatud väärtustel põhineva organisatsioonikultuuri väljaarendamine.
Kõik Eestis tegutsevad kõrgkoolid peavad vähemalt korra seitsme aasta jooksul läbima institutsionaalse akrediteerimise. Institutsionaalne akrediteerimine on välishindamine, mille käigus hinnatakse kõrgkooli juhtimise, töökorralduse, õppe- ja teadustegevuse ning õppe- ja uurimiskeskkonna vastavust õigusaktidele, õppeasutuse eesmärkidele ja arengukavale. Hindamise viib läbi rahvusvaheline ekspertkomisjon, kelle hindamisaruande põhjal langetab akrediteerimisotsuse EKKA kõrghariduse hindamisnõukogu. Tallinna Ülikool läbis institutsionaalse akrediteerimise esmakordselt 2014. aastal. Tutvu hindamisotsuste ja aruannetega siin.
Foto: Tallinna Ülikool