Kõrghariduse kvaliteedi hindamine
Eestis saavad kõrgharidust pakkuda ainult õppe kvaliteedi hindamise läbinud kõrgkoolid. Alates 2012. aastast võib kõrgharidustaseme õpet läbi viia üksnes juhul, kui kõrgkool on saanud õiguse õppekavagrupis ja õppes õpet läbi viia. Õppeõigusega kaasneb õigus väljastada riiklikke lõpudokumente.
Kui kõrgkool soovib saada õppeõigust uues õppekavagrupis, esitab ta taotluse koos õppe kvaliteeti, ressursse ja jätkusuutlikkust põhjendava infoga haridus- ja teadusministeeriumile (HTM). HTM kaasab taotluse hindamisse HAKA. Positiivse tulemuse korral annab õppeõiguse haridus- ja teadusminister. Loe lähemalt õppekavagrupi esmahindamise kohta.
Kõrgkoolid saavad tagasisidet kõrgkooli juhtimisele, toimimisele, õppe- ja teadustegevusele läbi erinevate hindamiste.
Institutsionaalne akrediteerimine on välishindamine, mille käigus hinnatakse kõrgkooli juhtimise, töökorralduse, õppe- ja teadustegevuse ning õppe- ja uurimiskeskkonna vastavust õigusaktidele, kõrgkooli eesmärkidele ja arengukavale.
E-kursuse kvaliteedimärki antakse välja selleks, et tõsta e-kursuste kvaliteeti nii kõrghariduses, kutseõppes kui ka üldhariduses ning jagada parimaid praktikaid. Märk on tunnustuseks e-kursuse loojale ja tegijale ning samas kinnitab õppijale, et kursus ja selle läbiviimise tase vastavad kvaliteedinõuetele.
Temaatilisi hindamisi algatab HTM kõrghariduspoliitiliste otsuste ja meetmete ette valmistamiseks või nende mõjude ja rakendamise hindamiseks, samuti kõrgkoolidele tagasiside andmiseks. Temaatilise hindamise laiem eesmärk on toetada arenguid seniste hindamistulemuste põhjal ilmnenud parendusvaldkondades. Temaatilised hindamised võimaldavad kaardistada olukorda, jagada häid praktikaid ning saada sõltumatut tagasisidet ja soovitusi ekspertidelt.