HAKA üldhariduse nõukoja teine kohtumine
Märtsikuu eelviimasel päeval (30.03) kohtusid juba teist korda HAKA üldhariduse nõukoja liikmed.
Nõukojal on suur roll toetada ja suunata HAKAt üldhariduse kvaliteedikriteeriumite ja hindamismudeli välja töötamisel. Seekord rääkisime nõukojale senitehtust ning saime kaasa mitu väärtuslikku mõtte edasiseks.
Nõukoja liikmed rõhutasid, et kogu hindamisprotsess peaks õppeasutusi nende arengus toetama ning hindamisvaldkonnad keskenduma õppijale ja tema arengule.
Kvaliteedihindamise selge fookus peaks olema eneseanalüüsil ning õppeasutuste eneseanalüüsi võimekuse tõstmisel. Eriti oluline on tagada see, et nii endasse vaatamise kui väliste ekspertide tagasiside põhjal kokku lepitud muudatused ka rakenduks. Muuhulgas tuleks kogu protsessis tugevdada nii pidaja kui hoolekogu rolle. Hindamismudelis võiksid sisalduda ka erinevad alternatiivid hindamise läbimiseks, mis võimaldaks valida koolidel just nende enda vajaduste ja ootustega kõige paremini sobiv lähenemine.
Kõik kohtumisel kõlanud mõtted on oluliseks sisendiks töörühmale, kes augustiks esitab aruteluks juba järgmise variandi mudelist.
Vt nõukoja liikmeid ja kohtumiste kokkuvõtteid siit: Üldhariduse nõukoda – HAKA